.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گنبدكاووس بزرگ‌ترين توليدكننده مرغ و طيور در كشور

فرماندار گنبدكاووس گفت: گنبدكاووس بزرگ‌ترين توليد كننده مرغ و طيور در كشور است.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، غلامعلي سوسرايي در جمع اعضاي اتحاديه جديد مرغداران و جمعي از توليدكنندگان جوجه يك روزه شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: با توجه به ظرفيت بالاي توليد مرغ و جوجه يك روزه در گنبدكاووس ايجاد صندوق حمل و نقل ويژه اين محصولات ضروري است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 113 مركز پرورش مرغ و طيور در شهرستان گنبدكاووس داير است كه اين تعداد واحد، 2 ميليون و 800 هزار قطعه در سال جوجه‌ريزي دارند.
فرماندار گنبدكاووس افزود: اين آمار به 200 واحد پرورش مرغ و طيور افزايش خواهد يافت.
سوسرايي كه خواستار ايجاد سنديكاي حمل و نقل طيور در اين شهرستان بودند، گفت: ايجاد پايانه حمل و نقل طيور به نفع پرورش دهندگان مرغ و طيور شهرستان است.
وي ادامه داد: در ابتداي كار بايد خوروهاي حمل طيور در شرق استان ساماندهي شوند و سپس نسبت به ايجاد سنديكاي حمل و نقل طيور با طي مراحل قانوني اقدام شود.
فرماندار گنبدكاووس به طرح آمايش 30 طرح بزرگ صنعتي براساس مصوبات رياست جمهوري در استان اشاره كرد و افزود: اين ميزان تراكم پرورش دهندگان مرغ و طيور شهرستان گنبدكاووس در كشور بي‌نظير و نيازمند سرمايه‌گذاري بيشتر در اين بخش است.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد كشتارگاه صنعتي نيز مي‌تواند در قالب اين طرح اجرا شود.
سوسرايي از پيگيري احداث يك كشتارگاه طيور در شهرستان گنبدكاووس خبر داد و افزود: اين شهرستان ظرفيت بالايي براي توسعه صنايع تبديلي مرغ و طيور را دارد.
فرماندار گنبدكاووس كميته‌اي متشكل از نماينده فرماندار، جهادكشاورزي، اداره پايانه‌ها و انجمن شركت‌هاي حمل و نقل و تعاوني مرغداران را مامور پيگيري طرح ايجاد سنديكاي مرغداران اين شهرستان كرد.
مداح رئيس اتحاديه مرغداران شهرستان گنبدكاووس نيز اضافه‌ كرد: پايانه‌اي ويژه براي حمل طيور در شهرك صنعتي اين شهرستان براي خدمات‌رساني مطلوب‌تر به پرورش دهندگان مرغ به ويژه جوجه يك روزه به منظور جلوگيري از تلفات طيور و حفظ كيفيت محصولات ايجاد شود.
توليدكنندگان مرغ و جوجه يك‌روزه نيز قيمت پايين محصولات توليدي گنبدكاووس نسبت به استان‌هاي ديگر، بالا رفتن قيمت نهاده‌ها و عدم وجود كشتارگاه‌هاي طيور با توجه به توليد بالاي شهرستان و اينكه 30 درصد توليدات مرغ گوشتي در شهرستان و 70 درصد نيز در استان‌هاي ديگر كشتار مي‌شود، نبود ساز و كار مشخص براي صادرات محصولات به كشورهاي ديگر، موانع بانكي و نبود خودروهاي مناسب حمل مرغ و جوجه يك روزه از مشكلات عمده بخش و مرغ و طيور اين شهرستان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.